"Ebedi Döngü" - Ece Büşra Eryılmaz Kişisel Resim Sergisi

الكاتب: gsf | تاريخ: ٤ نوفمبر ٢٠٢٢

Araştırma Görevlisi Ece Büşra Eryılmaz'ın resim çalışmalarından oluşan "Ebedi Döngü" Kişisel Resim Sergisi, OMÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Galerisi'nde yer alacaktır. 8 Kasım 2022 Salı günü saat 17:00'da açılışını gerçekleştirecek olan sergi, 21 Kasım 2022 Pazartesi gününe kadar ziyaretçilere açık olacaktır.

Tarih: 8 Kasım 2022 Salı

Saat: 17:00

Yer: OMÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Galerisi


Ebedi Döngü

Sonsuzluğu kalıcı iz ve tesir bağlamında ifade eden ‘’ebed’’ kavramıyla yine sonsuzluğu vazgeçilmezlik ve sadakat bağlamında ele alan ‘’döngü’’ kavramının müşterek sanatsallığı, zamansallığı da klasik boyut özelliğinden çok ötelere taşımaktadır. Söz konusu sanatsal boyut, sonsuz yinelenen ve geçişken bir anlatı düzeni sebebiyle Friedrich Nietzsche’nin Bengi Dönüş kavramına vurguda bulunur. Bengi Dönüş, evrende döngüsel bir zaman açılımını belirtmekte olup, doğum-ölüm, gece-gündüz gibi doğal olaylarda görüldüğü üzere ısrarlı bir tekerrür sürecini anlatmaktadır. Kozmolojik bir öğreti olmasının yanı sıra, insanın benliğine ve eylemlerine yönelik sorgulama imkanı sunmaktadır. Böylece, yaşamının her ayrıntısını sonsuza dek tekrar edecek olan insan kendi eylem ve niyetlerini daha özenli bir biçimde düzenleme çabasına girmektedir. Dolayısıyla Bengi Dönüş, katı ve kapalı bir çember kurgusundan ziyade dönüşümü tetikleyen bir yapıdan bahsetmektedir.

Geçmişe ve bugüne yönelik bağlantıların birleşimi, zengin bir ifade alanı oluştururken aynı zamanda döngüsel olan zaman kavramına işaret etmektedir. Tematik bağlamda Ebedi Döngü sergisi geçmişe yapılan atıflarla birlikte sürekli tekrar halinde bulunan, sonsuz bir döngüyü ifade etmek gayesindedir. Soyutlamacı bir yönelimle inşa edilen, karmaşık ve katmanlı leke alanlarından müteşekkil sergideki resimler; sanat tarihinden referanslar üzerine temellenmektedir. Kültürel imlerin tasavvuru, farklı dönemlere ait yapıtlar arası etkileşim ve aktarımların dönüştürülmesiyle şekillenerek resimlerin genel yapısını belirlemektedir. Böylece öyküsel/mitolojik bir derinlik kurgulamak amaçlanırken temellük (kendine mal etme) eylemi dinamik bir sürece öncülük eder.

Sanat tarihsel mahiyetteki geçmiş anlatıların görsel yineleme ve dolayısıyla yenilemeyle muhatap kılındığı bu sergi, geçmişin gelecek ile olan sonsuz bağlantısına işaret ederken izleyici olarak katılım gösteren sanatsal kimlikleri ‘’şimdiki zaman’’ içinde estetik tahayyül ve mukabeleye davet etmektedir.