ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
RESİM BÖLÜMÜ Ders İçerikleri ve Kaynaklar
GSF 101 Temel Tasarım I 335 ECTS 9
Temel Tasarım I dersi öğrencileri sanatsal yaratıcılık ve problem çözmede görme ve düşünme alışkanlıklarından sıyrılarak kendi bilişsel ve duyuşsal potansiyellerini tanımaya yönelten bir disiplin kimliği taşır. Algı fizyolojisi algılama ve anlamlardırma görsel algı kuramları dersin teorik altyapısını oluşturur. Biçimlenme ve biçimlendirme bağlamında nokta çizgi yüzey ve form kavramları yapı doku ve renk kavramları algılama sürecinde devreye giren hareket/devinim ritm denge uyum gibi görsel etki kategorileri ve bu etkilerin oluşumunda ölçümsel işlevleri yerine getiren tekrar yön mesafe oran-orantı yoğunluk şiddet gibi nicel değerler kategorilerinin iki ve üç boyutlu uygulamalar üzerinden tanıtılması ve öğrenmelerin kalıcı hale getirilmesi dersin içerik ve metodolojisini oluşturur.
Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.
Ders Kitapları:
- Temel Tasarım Ali SEYLAN M Kitap Yayınevi Ankara 2005.
- Grafik Tasarım Temelleri (Çev.: Mehmet Emir Uslu) Gavin AMBROSE Paul HARRIS Literatür Yayıncılık 2012.
- Design Elements A Graphic Style Manual Timothy SAMARA Rockport Publishers USA 2007.
-
Görsel İletişimde Temel Tasarım H. Yakup Öztuna Tibyan Yayıncılık İstanbul 2007.
GSF 102 Temel Tasarım II 335 ECTS 9
Temel Tasarım I dersi öğrencileri sanatsal yaratıcılık ve problem çözmede görme ve düşünme alışkanlıklarından sıyrılarak kendi bilişsel ve duyuşsal potansiyellerini tanımaya yönelten bir disiplin kimliği taşır. Algı fizyolojisi algılama ve anlamlardırma görsel algı kuramları dersin teorik altyapısını oluşturur. Biçimlenme ve biçimlendirme bağlamında nokta çizgi yüzey ve form kavramları yapı doku ve renk kavramları algılama sürecinde devreye giren hareket / devinim ritm denge uyum gibi görsel etki kategorileri ve bu etkilerin oluşumunda ölçümsel işlevleri yerine getiren tekrar yön mesafe oran-orantı yoğunluk şiddet gibi nicel değerler kategorilerinin iki ve üç boyutlu uygulamalar üzerinden tanıtılması ve öğrenmelerin kalıcı hale getirilmesi dersin içerik ve metodolojisini oluşturur.Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.
Ders Kitapları:
- Temel Tasarım Ali SEYLAN M Kitap Yayınevi Ankara 2005.
- Grafik Tasarım Temelleri (Çev.: Mehmet Emir Uslu) Gavin AMBROSE Paul HARRIS Literatür Yayıncılık 2012.
- Design Elements A Graphic Style Manual Timothy SAMARA Rockport Publishers USA 2007.
-
Görsel İletişimde Temel Tasarım H. Yakup Öztuna Tibyan Yayıncılık İstanbul 2007.
GSF 103 Perspektif I 223 ECTS 6
Bu ders öğrencilere uzayda yer alan ve vektörel açıdan tepe köşe kenar (ayrıt) yüzey faktörleriyle ifade edilebilir bir forma sahip üç boyutlu nesnelerin resim düzleminde görünüşlerinin elde edilmesine ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede perspektif kavramı değişik geometriler tasarı geometri ve perspektif perspektifin temel unsurları ve belli görme ve imgeleme ilkeleri bağlamında ilişkilendilimelerine göre perspektif türlerinin tanıtılması parallel ve konik perspektif türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.Ders Kitapları:
- Descriptive Geometry Pare E. G. Loving R.O. Hill I.L. Pare R.C. Macmillan publishing Co. New York 1982
- Geometrinin Gizli Dünyası Wells David. Çev. Selçuk Alsan Sarmal Yayınevi İstanbul 1998.
- Matematik Sanatı King Jerry. Çev. Nermin Arık Tübitak Ankara 1997.
-
Perspective “a new system for designers” Doblin Jay. Whitney Library of Design New York 1973
GSF 104 Perspektif II 223 ECTS 6
Bu ders öğrencilere uzayda yer alan ve vektörel açıdan tepe köşe kenar (ayrıt) yüzey faktörleriyle ifade edilebilir bir forma sahip üç boyutlu nesnelerin resim düzleminde görünüşlerinin elde edilmesine ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede perspektif kavramı değişik geometriler tasarı geometri ve perspektif perspektifin temel unsurları ve belli görme ve imgeleme ilkeleri bağlamında ilişkilendilimelerine göre perspektif türlerinin tanıtılması parallel ve konik perspektif türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.Ders Kitapları:
- Descriptive Geometry Pare E. G. Loving R.O. Hill I.L. Pare R.C. Macmillan publishing Co. New York 1982
- Geometrinin Gizli Dünyası Wells David. Çev. Selçuk Alsan Sarmal Yayınevi İstanbul 1998.
- Matematik Sanatı King Jerry. Çev. Nermin Arık Tübitak Ankara 1997.
-
Perspective “a new system for designers” Doblin Jay. Whitney Library of Design New York 1973
GSF 105 Çizim I 223 ECTS 6
Görsel dışavurumda etkili bir araç; esnek canlı bir yöntem; objektif saptama tekniklerinden öznel yoğunlaşmalara doğru geliştirilebilir bir pratik olarak çizim (desen) dersi görüntüsel bütünlüğü görsel çözümleme teknikleri uzayın nokta-doğru-düzlemlerle analizi eklemeci-çıkarmacı yöntemler üzerine yoğunlaşmaktadır. Görsel algılama biçimlerine ilişkin açıklamalar ve yeni metodolojik yaklaşımlar kapsamında bilgi verilerek uygulamalar yaptırılır. Modelden / obje ya da bir obje grubundan gözlem ve etüde dayalı çizimler yanında; imgelem gücü ile görsel anlatıma dayalı uygulama yeterlikleri arasındaki karşılıklı ilişkileri kapsayan uygulamalara yer verilir.
Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.Ders Kitapları:
- Design Sketching Olofsson Eric. Sjölen Klara. Keeos Design Books 2006 İsveç.
- Sketching Eissen Koost. Steur Roselien. Page One
- Sketching the Basics Steir Roselien. Eissen Koost. BIS publishers 2011 Amsterdam.
- Rapid Viz Hanks Kurt. Belliston Larry. Thomson 2006 Boston.
-
Learning Curves An Inspiring Guide To improve Your Design Sketch Skills Keeos Design Books Germany 2011.
GSF 106 Çizim II 223 ACTS 6
Görsel dışavurumda etkili bir araç; esnek canlı bir yöntem; objektif saptama tekniklerinden öznel yoğunlamalara doğru geliştirilebilir bir pratik olarak çizim (desen) dersi görüntüsel bütünlüğü görsel çözümleme teknikleri uzayın nokta-doğru-düzlemlerle analizi eklemeci-çıkarmacı yöntemler üzerine yoğunlaşmaktadır. Görsel algılama biçimlerine ilişkin açıklamalar ve yeni metodolojik yaklaşımlar kapsamında bilgi verilerek uygulamalar yaptırılır. Modelden / obje ya da bir obje grubundan gözlem ve etüde dayalı çizimler yanında; imgelem gücü ile görsel anlatıma dayalı uygulama yeterlikleri arasındaki karşılıklı ilişkileri kapsayan uygulamalara yer verilir.
Bu ders uyguluma ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.Ders Kitapları:
- Design Sketching Olofsson Eric. Sjölen Klara. Keeos Design Books 2006 İsveç.
- Sketching Eissen Koost. Steur Roselien. Page One
- Sketching the Basics Steir Roselien. Eissen Koost. BIS publishers 2011 Amsterdam.
- Rapid Viz Hanks Kurt. Belliston Larry. Thomson 2006 Boston.
-
Learning Curves An Inspiring Guide To improve Your Design Sketch Skills Keeos Design Books Germany 2011.
TDİ 101 Türk Dili I 202 ECTS 2
Öğrencilerin Türkçe okuma ve yazma becerilerini geliştirerek okuduklarını eleştirel bir bakış açısıyla çözümlemelerini ve düşüncelerini düzgün anlaşılır ve akıcı bir Türkçe ile ifade etmelerini sağlamaktır. Türkçe’nin tarihsel serüvenine ilişkin bilgi edinerek bu konuda kendi bakış açılarını geliştirecek olan öğrenciler dönem boyunca kısa paragraflardan uzun makalelere kadar farklı boyutlardaki düşünce yazılarını anlayarak okumayı okudukları üzerinde yorum üretmeyi ve yorumlarını akademik etik kurallarını dikkate alarak düzgün bir Türkçe’yle ifade etmeyi öğretmektir.Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.
Ders Kitapları:
- Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri Komisyon Ekin Yayınevi Bursa 2007.
- Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim Doğan AKSAN Ankara TDK 2003.
- Denemeler / Montaigne Michel de MONTAİGNE (Çev: Sabahattin Eyüboğlu) Türkiye İş Bankası Yayınları 2012.
- Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Mustafa ÖZKAN ve Diğerleri İstanbul 2001.
-
TDK Türkçe Sözlük I-II Ankara 2006.
TDİ 102 Türk Dili II 202 ECTS 2
Öğrencilerin edebi türler hakkında bilgilenmesini sağlamak ve bu türlerden bazılarının Türkçe’deki örnekleri üzerinde durmaktır. Derste roman öykü şiir gibi türlerin hem Türkçe’deki serüvenleri üzerinde durulmakta hem de bu türlerin edebi özellikleri hakkında bilgi verilmektedir. Öğrenciler dönem boyunca söz konusu türlerde verilmiş örnekleri okuyarak belli kavramlar etrafında tartışmayı yorum üretmeyi ve yorumlarını düzgün bir Türkçe’yle ifade etmeyi öğrenmektedirler.Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.
Ders Kitapları:
- Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri Komisyon Ekin Yayınevi Bursa 2007.
- Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim Doğan Aksan Ankara TDK 2003.
- Denemeler / Montaigne Michel de Montaigne (Çev: Sabahattin Eyüboğlu) Türkiye İş Bankası Yayınları 2012.
- Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Mustafa Özkan ve Diğerleri İstanbul 2001.
-
TDK Türkçe Sözlük I-II Ankara 2006.
YDİ 101 Yabancı Dil I 202 ECTS 2
Dersler İngilizce olarak okuma yazma dinleme ve konuşma şeklinde dört temel dil teması çerçevesinde yapılmaktadır. Derslerde eğitsel ve profesyonel görsel-işitsel malzeme aracılığıyla dönem dersleri ile paralel şekilde alana ilişkin ingilizce terminolojisi öğretilmekte alanla ilgili mevzuat ve yayınlar İngilizce olarak incelenmekte bu anlamda çeviriler yapılmakta böylelikle öğrencilerin ulusal yayınların yanı sıra uluslararası yayınları okuma ve takip edebilme becerisi kazanmaları sağlanmaktadır.
Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.Ders Kitapları:
-
Contemporary Topics 2 Listening & Notetaking Skills High-Intermediate Ellen KİSSLİNGER – Michael ROST Longman 2002.
YDİ 102 Yabancı Dil II 202 ECTS 2
Derste akademik yazma becerisinin kazanılması için ödev yazımı sunum yapma ve yazma gibi konularda yazılı ifade teknikleri öğretilmekte örnek belgeler incelenmektedir.Öğrencilerin dinleme becerilerinin geliştirilmesi için ise derslerde işitsel cihazlardan yararlanılmakta uluslararası seminer ve sempozyumlara katılım teşvik edilmektedir.Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.
Ders Kitapları:
- Contemporary Topics 2 Listening & Notetaking Skills High-Intermediate Ellen KİSSLİNGER – Michael ROST Longman 2002.
-
NORTHSTAR (Reading &Writing) Laurie Barton- Carolyn Dupaquier Sardinas 2nd ed. Intermediate North-Star (Longman)
ATİ 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 202 ECTS 2
Derste Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunda ve gelişimindeki önemi vurgulanmaktadır. İlk bölümde Kurtuluş Savaşı' ndan önceki dönem ele alınarak Osmanlı İmparatorluğu' nun dağılma ve yıkılma nedenleri incelenmekte I. Dünya Savaşı ve Anadolu' nun işgali dönemleri anlatılmakta Kuvayı Milliye hareketi ve Misak-ı Milli anlayışı kavramsal ve tarihsel yönleri ile açıklanmaktadır. Dersin ikinci bölümünde ise Cumhuriyet' in kuruluşu ile birlikte başta eğitim ekonomi siyaset ve kültür olmak üzere çeşitli alanlarda gerçekleştirilen devrimler üzerinde durularak Atatürkçü düşünce sistemi Atatürk ilke ve inkılapları ve özellikle laiklik ilkesi anlatılmaktadır.
Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.Ders Kitapları:
- Türk İnkılâp Tarihi Ali İhsan Gencer – Sebahattin Özel İstanbul 2005.
- Nutuk-Kemal Atatürk Atatürk Araştırmaları Merkezi Yayınları Ankara 2006.
-
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I – II - III Ankara 2000.
ATİ 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 202 ECTS 2
Dersin amacı yakın dönem Türkiye tarihinin siyasal ekonomik sosyal ve kültürel olguları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmek öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamak ve disiplinlerarası bir yaklaşım etrafında öğrencileri başta tarih olmak üzere farklı Sosyal Bilimler’in temel kuramsal kavramları tartışmaları ve düşünce yöntemleri ile tanıştırmaktır.Bu dersin bir vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Sınavlar yazılı olarak gerçekleştirilmektedir.
Ders Kitapları:
- Türk İnkılâp Tarihi Ali İhsan Gencer – Sebahattin Özel İstanbul 2005.
- Nutuk-Kemal Atatürk Atatürk Araştırmaları Merkezi Yayınları Ankara 2006.
-
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I – II - III Ankara 2000.
RES 201 Resim Atelye I 446 ECTS 7
Üçüncü yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atelye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan üç aşamalı bir gelişim sergilemektedir. İkinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir.
Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T.Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 202 Resim Atelye II 446 ECTS 7
Dördüncü yarıyıl resim atelye uygulamaları kapsamında optik/objektif yansıtma ekspresif (dışavurumcu yansıtma) deformatif (biçim bozucu) yansıtma ve transformasyon (biçimden biçime geçiş) çalışması veya transmisyon (görev değişimi) çalışması gerçekleştirilmektedir.
Bu çalışmalar resim sanatının anlatım teknik ve üslup varyasyonlarını öğrencinin kazanımlarına dönüştürmek amacındadır.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T.Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 301 Resim Atelye III 446 ECTS 7
Üçüncü sınıfın birinci ve ikinci yarıyılların kapsayan yeni bir aşamaya geçiş söz konusudur. Resim atelye uygulamalarında içerik sorununun çözümlenmesi hedefli çalışmalarda öğrenci/birey “resimde ne yapılır?” sorusunun cevabını vermeye çalışmaktadır. Bu bağlamda resime konu olabilecek değişik olguların içeriklerin kavramların ve düşüncelerin özgürce ele alınıp değerlendirilmesi söz konusu olmaktadır.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T. Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 302 Resim Atelye IV 446 ECTS 7
Altıncı yarıyıla ilişkin resim atelye uygulamaları beşinci yarıyılda başlatılan aşamanın devamı olup resim çalışmalarına konu içerik veya kavram olarak girebilecek “kişilik özellikleri” “gündem” “tepki” “imitatif etkileşim” “sanat eserine fiziksel katkılar” “dekoratif sorgulamalar” “sosyal içerikler” “sanatsal problemler vs.” üzerinde araştırmalar ve uygulamalar gerçekleştirilir. Bu ders ile birey/öğrenci sanatsal gelişimine katkı sunabilecek çevresel gözlemlere farkındalıklara veya duyarlılık geliştirmeye odaklanmakta ve buradan sanatsal bakış açılarını geliştirmektedirler.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T. Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 401 Resim Atelye V 446 ECTS 7
Dördüncü sınıfın birinci ve ikinci yıllarını kapsayan bu aşamada ise öğrencinin/bireyin sanatı özümseme duyarlık gelişimlerini ve kişisel bakış açılarını oluşturduğu varsayılarak kendine dönük bir özgünlük farklılık ve yenilik arayışlarını somutlaştıracağı resim çalışmalarına odaklanması beklenmektedir. Bir başka ifade ile birey/öğrenci son sınıf içinde bir model ve kuram çalışması merkezli bir seri resim çalışması gerçekleştirecektir. Amaç çalışacağı bir içerik modeli yada fiziksel bir teknik model geliştirip seçtiği içerikler ile ilintili kuramsal araştırmalar tarafından da desteklenen çalışmalar ortaya koymaktır.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T.Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 402 Resim Atelye VI 446 ECTS 7
Resim sanatında kişiselleştirmenin içselleştirmenin ve sanatsal nitelikleri haiz sonuçlar ortaya koymanın süreçlerini aktif kılmak için gerçekleştirilecek olan resim çalışmalarında klasik yöntem ve tekniklerin dışında yeni teknik ve olanakların sınırlarının zorlanması amaçlı motivasyonlar önemli görülmektedir. Bu dersin sonunda öğrenci mezun olmadan önce sanatsal üslup özgün nitelikler ve farklılıkların çağdaş resim sanatı açısından önemini kavramaya çalışır. Böylece kişisel bir sanat anlayışı ve kavrayışını gerçekleştirmiş olabilir ve sanatçı formasyonunu da kazanmış olabilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Gilbert Clark-Enra zimmerman Teaching Talented Art Students teacher Colloge Press New York 2004.
- K.S.Fleckenstein-L.T. Calendrillo-D.A. Worley Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision Lawrence Erlbaum Associates New Jersey-Mahwah-London 2002.
- Christian leborg Visual Grammar Princeton architechtural Press New York 2004.
-
Michael Leyton The Structure of Painting Springer Vien-New York 2006.
RES 203 Baskı Resim I 223 ECTS 5
Resim sanatının geleneksel yöntemlerinden ve sanat eserinin çoğaltılabilir özelliklerini gündeme getiren atelye çalışmalarında çukur baskı ve tümsek baskının materyal ve olanakları üzerinde durulur. Ağaç baskı şablon baskı linol baskı gravür litografi (taşbaskı) serigrafi çalışmaları için araştırmalar ve eskizler geliştirilir. Uygulamalara geçilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Larousse Encyclopedia of Renaıssance and Baroque Art General Editor: Rene Huyghe Hamlyn 1964
- Türk Grafik Tasarımcıları Alternatif Yayıncılık İst. 1995
-
Themes And Fonudations of Art Elizabeth L. Katz E. Louis Lankford Danice D. Plank West Publishing Company 1995.
REAS 204 Baskı Resim II 223 ECTS 5
Resim sanatının geleneksel yöntemlerinden olan ve sanat eserinin çoğaltılabilir özelliklerini gündeme getiren atelye çalışmalarında çukur baskı ve tümsek baskının materyal ve olanakları üzerinde durulur. Ağaç baskı şablon baskı linol baskı gravür litografi (taşbaskı) serigrafi çalışmaları için araştırmalar ve eskizler geliştirilir. Uygulamalara geçilir. Baskı resim uygulamaları arasında karışık tekniklerin kullanılması sağlanır.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Larousse Encyclopedia of Renaıssance and Baroque Art General Editor: Rene Huyghe Hamlyn 1964
- Türk Grafik Tasarımcıları Alternatif Yayıncılık İst. 1995
-
Themes And Fonudations of Art Elizabeth L. Katz E. Louis Lankford Danice D. Plank West Publishing Company 1995
RES 303 Duvar Resmi I 223 ECTS 5
Geleneksel resim sanatı örneklerini içeren bir uygulama olarak duvar resimleri bugün de iç ve dış mekân cephe uygulamalarında tercih edilmektedir. Resimi kitleler ile doğrudan temas ettirebilecek etkide olmasından dolayı önemli mekânlarda çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Bu ders içinde öğrenci fresk (sıva üzerine boyama) sigrafitto (rekli sıvalar ile rölyef) veya doğrudan sentetik boyalar ile uygulanan yüzey çalışmaları için teknik altyapı sunulur. Öğrencilerden çeşitli ölçülerde deneme çalışmalar yapması istenir.
Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Themes And Fondations of Art Elizabeth L. Katz E. Louis Lankford Danice D. Plank West Publishing Company 1995
- Sanat Ansiklopedisi Celal Esad Arseven Milli Eğitim Basımevi İst. 1975
- Larousse Encyclopedia of Renaıssance and Baroque Art General Editor: Rene Huyghe Hamlyn 1964
-
RES 304 Duvar Resmi II 223 ECTS 5
Bu ders içinde öğrenci fresk (sıva üzerine boyama) sigrafitto (rekli sıvalar ile rölyef) veya doğrudan sentetik boyalar ile uygulanan yüzey çalışmaları için projeler gerçekleştirilir ve yerinde uygulamalar ortaya konulur. Okullar hastaneler alışveriş merkezleri gibi mekanların duvarlarına doğrudan uygulamalar gerçekleştirilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Themes And Fondations of Art Elizabeth L. Katz E. Louis Lankford Danice D. Plank West Publishing Company 1995
- Sanat Ansiklopedisi Celal Esad Arseven Milli Eğitim Basımevi İst. 1975
-
Larousse Encyclopedia of Renaıssance and Baroque Art General Editor: Rene Huyghe Hamlyn 1964
RES 403 Dijital Resim I 223 ECTS 5
Resim sanatının geleneksel malzeme ve yöntemleri ile çağdaş yöntemlerin birleştirilmesi prensibine dayanan anlayışlardan biri olarak bilgisayar destekli resim tasarımlarının incelenmesi. Dijital resim sanatı içinde renk teorileri biçimlendirme süreçleri kompozisyonda yeni olanaklar ve eskiz süreçlerinde dijital teknolojilerin kullanımı.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Shakti Govain Creative Visualisation Nataraj Publishing 1995.
- Oliver Grau virtual art The MIT Press Massachusetts-London 2003.
- Lawrence Zeegen Crush The Fundamentals of Illustration Academia/Ava Publication Switzerland 2005.
-
Alan Hashimoto-Mike Clayton Visual Design Fundamentals: A Digital Approach Course Technology 2009.
RES 404 Dijital Resim II 223 ECTS 5
Bu dersin ikinci yarıyılı içinde dijital sanat uygulamalara geçilir. Bilgisayar destekli görselleştirme süreçleri içinde değişken ve dinamik deneyimler gerçekleştirilir. Mekanik uygulamalardan teknolojik uygulamalara geçişte sanatsal orijinallik özgünlük ve yaratıcık özelliklerinin önemine yönelik hassasiyetler geliştirilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Shakti Govain Creative Visualisation Nataraj Publishing 1995.
- Oliver Grau virtual art The MIT Press Massachusetts-London 2003.
- Lawrence Zeegen Crush The Fundamentals of Illustration Academia/Ava Publication Switzerland 2005.
-
Alan Hashimoto-Mike Clayton Visual Design Fundamentals: A Digital Approach Course Technology 2009.
RES 205 Figür ve Mekân Çözümlemeleri I 223 ECTS 5
Birinci sınıfta görülen temel çizim derslerin birdevamı niteliğinde olup figür ve mekân çözümlemeleri çalışmaları çizim yöntemleriyle resim üretimi aşamasından önceki tasarım eskiz ve sunum çalışmalarının temellerine üzerine odaklanmaktadır. Diğer taraftan uzay uzam poz pozisyon kompozisyon düzenleme organizasyon reorganizasyon kavramlarının irdelendiği mekân çözümlemeleri gerçekleştirilir.
Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Roy Prentice Teaching Anrt and Design Continuum London-New York 1995.
- Costance Milbrath-Cynthia Lightfoot Art and Human Development Psychology Press New York-London 2010.Ruth Lorand Aesthetic Order Routledge London-New York 2000.
-
Nicholas Wade-Michael Swanston Visual Perception Routledge New York 2002.
RES 206 Figür ve Mekan Çözümlemeleri II 223 ECTS 5
Birinci sınıfta görülen temel çizim derslerin birdevamı niteliğinde olup figür ve mekan çözümlemeleri çalışmaları çizim yöntemleriyle resim üretimi aşamasından önceki tasarım eskiz ve sunum çalışmalarının temellerine üzerine odaklanmaktadır. Diğer taraftan ise oran orantı orantılamak anatomik yapılar kas ve iskelet sistemi poz pozisyon ifade anlatım mimik ve beden dili içerikli figür çözümlemelerinin gerçekleştirilmesi söz konusudur.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Roy Prentice teaching Anrt and Design Continuum London-New York 1995.
- Costance Milbrath-Cynthia Lightfoot Art and Human Development Psychology Press New York-London 2010.Ruth Lorand Aesthetic Order Routledge London-New York 2000.
-
Nicholas Wade-Michael Swanston Visual Perception Routledge New York 2002.
RES 305 Deneysel Sanat 223 ECTS 5
Resim sanatında daha önce uygulanmış olan değişik materyal ve malzeme kullanım tercihlerinin incelenmesi. Resim sanatında teknik uygulama alternatiflerinin araştırılması görsel anlatım olanaklarının maddi unsurlarına ilişkin sınırların zorlanması amaçlanır.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Antoon van Breambussche Thinking Art Springer 2009.
- James A.V. Hoffernan Cultivating Pictury Bangler University Press Texax 2006.
- W. Staenley Toft-James W. Mayer The Science of Paintings Springer New York 2000.
-
Ananta Ch. Sukla Art and Experience Praeger Wetsport-London 2003.
RES 306 Disiplinlerarası Sanat 223 ECTS 4
Genel olarak sanatın olanakları ve sınırları üzerine yoğunlaşmanın gerçekleştirilmesi amacıyla resim sanatının diğer sanat dalları ile teması irdelenir. Özelde ise sanatın niteliklerine yaşadığı dönüşümlere biçimsel tercihlerin değişkenliklerine ve bilim-sanat –teknoloji ilişkisinin tüm bağlamlarına temas etmenin önemine vurgu yapılır. Çağdaş sanat uygulamalarında disiplinlerarasındalığın örneklerine ve çözümlemelerine yer verilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- F. Clifford Rose The Neurobiyology of Painting Elsevier Publ. London-california 2006.
- Glen Coutts-Timo Jokela Art-Community and Environments İntellect Bristol-Chicago 2008.
-
Richard Bredley Image and Audience Oxford University Press Oxford 2009.
RES 207 Temel Bilgisayar ve İletişim Teknolojilerine Giriş 223 ECTS 4
Çağın bir gerektirmesi ve teknolojinin olanaklarını içermesi açısından tüm öğrencilerin ve tüm sanat ve tasarım bölümlerinin muhatap olması gereken bir araç ve entegre bir sistem olarak bilgisayar teknolojileri temel eğitim düzeyinde öğrencilerin alana dönük tasarımlama görselleştirme ve analiz çalışmalarında kolaylıklar sunabilmektedir. Bu derste öğrenciler özellikle bilgisayarı tanıma alan için avantajlarını görme ve tasarımsal temeller ve ilkeleri destekleyebilecek programları öğrenmeye çalışırlar.Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. Sınavları bir vize final ve bütünlemeden ibarettir. Sınavlar uygulamalı proje/ödev çalışması ya da yazılı olabilir.
Ders Kitapları:
- Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 Curtis FRYE Joyce COX Joan LAMBERT Arkadaş Yayınları Ankara 2011.
- Photoshop CS 6 Özge MARDİ BAYAR KodLab Yayınevi İstanbul 2012.
- The Adobe Photoshop CS6 Book for Digital Photographers Scott KELBY Peachpit Press USA 2012.
-
Illustrator CS 6 Yavuz GÜMÜŞTEPE KodLab Yayınevi İstanbul 2012.
RES 208 İllüstrasyon 223 ECTS 4
Resimlemeye yönelik iki boyutlu malzemeler üzerine manuel beceriler ile farklı tekniklerin kullanılmasıyla içeriğin amaçlanan doğrultuda görselleştirilmesi ve öğrencinin resimleme türlerine ilişkin farklı ve çeşitli uygulamalarla bu süreçte kendi ifade tarzına ulaşabilmesi amaçlanır.
Ders resimlemeye yönelik dijital ortamlarda farklı yöntemlerin kullanılmasıyla hem ilgili yazılımların bu kapsamda sunduğu olanaklara ilişkin bilgi edinilmesini hem de içeriğin amaçlanan doğrultuda görselleştirilmesini ve öğrencinin resimleme türlerine ilişkin farklı ve çeşitli uygulamalarla bu süreçte kendi ifade tarzına ulaşabilmesini amaçlar.
Bu ders uygulamalı bir ders olup bir vize final ve bütünleme sınaları yapılmaktadır. Sınavlar uygulamalı yazılı veya proje/ödev hazırlama biçiminde yapılabilir.
Ders Kitapları: - İllustration Now! Volume: 4 Julius WIEDEMANN Taschen USA 2011.
- The Picture Book: Contemporary Illustration Angus HYLAND Laurence King Publishing 2010.
- Big Book of Contemporary Illustration Martin Dawber Batsford Publishing 2009.
-
Illustration a Teorethical & Contextual Perspective Alan Male Ava Publishing United Kingdom 2009.
-
Lawrence Zeegen Crush The Fundamentals of Illustration Academia/Ava Publication Switzerland 2005.
RES 405 Dekor ve Montaj Teknikleri 223 ECTS 6
Sunum teknikleri dersinin devamı niteliğinde bir ders olup tek sanat eserinden bir gurup sanat eserine kadar çeşitli nitelikte ve sayıda sanat eserinin sergilenme teknolojilerini içerdiği gibi bir galerinin fiziksel problemlerinin çözümlenmesi askı sistemleri tasarımı ışık tasarımlarını da içermektedir. Bu konuda profesyonel uygulamaları incelenir çağdaş resim sanatının yeni sunum biçimleri ve alternatif sunum biçimleri geliştirmenin gerekleri üzerine araştırmalar yapılır projeler geliştirilir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları 2010 Kolektif Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları İstanbul 2010.
- Exhibition Design Philiph HUGHES Laurence King Publishers United Kingdom 2010.
- Fuar Stand Tasarımı Gülçin İPEK Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları İstanbul 2002.
-
Stratejik Fuar Yönetimi Çisil SOHODOL Ahmet Bülent Göksel İstanbul Media Cat Yay. 2005.
RES 406 Sergi ve Sunum Teknikleri 223 ECTS 6
Genel olarak sanatın ve özelde resim sanatının önemli problemlerinden biri olan sunum tekniklerinin incelenmesi sağlanmaktadır. Sanat eserinin niteliğine hedefine ve içerdiği mesaja katkı sağlayabilecek bir ortam ve sunum biçimleri önemli görülmektedir. Bu bağlamda atelye galeri büro ev ya da diğer mekânlar içinde resim/tablo sergileme problemleri irdelenmektedir. Sanat eseri ile çevresel unsurlar arasında fiziksel algısal ve dekoratif diğer unsurların tümüyle değerlendirilmesi ön görülmektedir. Resmin çerçevesinden asılma yüksekliğine mekânın ışık durumundan izleyicilerin pozisyon tercihlerine kadar bir çok nokta bir inceleme ve üzerinde çalışma gerekliliği sergileyen özelliklerdir.Teorik ve pratik içerikli bir ders olup uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları 2010 Kolektif Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları İstanbul 2010.
- Exhibition Design Philiph HUGHES Laurence King Publishers United Kingdom 2010.
- Fuar Stand Tasarımı Gülçin İPEK Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları İstanbul 2002.
-
Stratejik Fuar Yönetimi Çisil SOHODOL Ahmet Bülent Göksel İstanbul Media Cat Yay. 2005.
RES 407 Mezuniyet Proje Geliştirme 223 ECTS 6
Dördüncü sınıfın birinci yarıyılında yıl sonunda teslim edilecek/sergilenecek olan mezuniyet proje çalışmasına ilişkin ön araştırmalar yapılır. Literatür taraması nitel veya nicel araştırma altyapısı olabilecek tercihler belirlenir. Dosya içinde veriler araştırmalar proje taslakları geliştirilir.Dosya incelemesi yapılır. Bölüm öğretim üyelerinden oluşan bir mezuniyet sınav komisyonunun ortak değerlendirmesi ile not verilir.
RES 408 Mezuniyet Proje Uygulama 223 ECTS 6
Dördüncü sınıfın birinci yarıyılında başlatılan proje geliştirme sürecinin uygulama aşamasına geçmesi sağlanır. Proje uygulaması için uygun ortam ve donanım sağlanır projenin özgünlüğüne orijinalliğne ve sanat dair içerdiği yeni bakış açılarını ön plana çıkaracak nitelikleri haiz olup olmadığı değerlendirilir. Proje bir kitapçık ve dosya içinde ilgili yönetmeliklere göre hazırlanır yapılan projenin sergilenmesi ve sunumunun gerçekleştirilmesi sağlanır.
Dosya incelemesi yapılır. Bölüm öğretim üyelerinden oluşan bir mezuniyet sınav komisyonunun ortak değerlendirmesi ile not verilir.
GSF 107 Sanat Tarihi I 202 ECTS 3
Dünyada sanatın tarihi üzerine geliştirilen inceleme perspektifleri olarak çağlar dönemler akımlar ve anlayışlar biçiminde bir kategorizasyon ile sanatın gelişim grafiği incelenecektir. Primitif halk sanatlarından Mısır Yunan Mezopotamya Helenistik Roma Bizans sanatı İslam sanatı Asya sanatı Uzak doğu sanatı merkezli müfredat takip edilmektedir. Sanatın Klasik Modern öncesi modern ve postmodern evrelerinin sanat eserleri referanslarında incelenmesi sağlanmaktadır.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- Adnan Turani DÜNYA SANATI TARİHİ Remzi Kitabevi İstanbul 1992.
- Donald Preziosi THE ART OF ART HISTORY Oxford University Press New York 2009.
-
Jonathan Harris ART HISTORY (The Key Consept) Routledge London-New York 2006.
GSF 108 Sanat Tarihi II 202 ECTS 3
Türk sanatının İslamiyetten önce ve sonra olmak üzere iki bölümde incelenmesi söz konusudur. Hun Göktürk Uygur Karahanlı Gazneli Büyük Selçuklu Anadolu Selçuklu Osmanlı sanatı biçiminde müfredat takip edilmektedir. Söz konusu dönemlerin resim mimari heykel ve süsleme sanatları detaylı incelenmektedir.
Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- Oktay Aslanapa TÜRK SANATI TARİHİ Remzi Kitabevi İstanbul 1989.
- Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi Ankara Sanat Yayınları 1969(Cilt I II III)
-
Serpil Bağcı-Filiz Çağman-Günsel Renda-Zeren Tandı OSMANLI RESİM SANATI T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları İst.2006
RES 209 Resim Teknolojileri ve Materyal Bilgisi 202 ECTS 3
Resim sanatının geleneksel teknolojilerinin egemenliğinin devam ettiği süreçte çağdaş malzeme ve tekniklerin de incelenmesi. Resim teknolojilerinin içine mekanik görselleştirme süreçleri dışında teknolojik görselleştirme süreçlerinde aktif teknolojik unsurların irdelenmesi. Boyadan fırçaya yüzey görselleştirme etkinliklerine farklı malzeme katılımları teknik kolajlar ve deneyimler ön plana çıkartılır.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- Paul Mattick art in its Time Routledge London-New York 2003.
- The Adobe Photoshop CS6 Book for Digital Photographers Scott KELBY Peachpit Press USA 2012.
- W. Staenley Toft-James W. Mayer The Science of Paintings Springer New York 2000.
-
Ananta Ch. Sukla Art and Experience Praeger Wetsport-London 2003.
RES 210 Renk Teorileri 202 ECTS 3
Renk kavramı felsefi ve algısal yaklaşımlardan bilimsel yöntemlere dayanan teorilere uzanan bir perspektifte etraflı bir şekilde açıklanır. Renk duyumu renk teorileri renk modelleri renkte görecelik ve anlamlandırma süreci olarak renk algısı ve psikolojik etkileri ve tüm bu konuların sanat/tasarım kavramlarıyla ilişkilendirilmesi dersin içeriğini oluşturur.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır
Ders Kitapları:
- The Elements of Color: A Treatise on the Color System of Johannes Itten Based on His Book the Art of Color Johannes ITTEN Library of Congress Catolog Germany 1961.
- Designer's Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application Tom FRASER Adam BANKS Chronical Books Canada 2004.
- Introduction to Color Imaging Science Hsien Che Lee Cambridge University Press Great Britain 2005
- Understanding Color An Introduction for Designer Linda HOLTZSCHUE John Wiley & Sons Inc. 2012.
- Graphic Designer's Color Handbook: Choosing and Using Color from Concept to Final Output Barb KARG Rick SUTHERLAND Rockport Publisher Inc. 2003.
-
Getting it Right in Print: Digital Pre-press for Graphic Designers Mark Gatter Laurence King Publishing 2005.
GSF 205 Estetik 202 ECTS 3
Estetik biliminin geleneksel anlamda gelişim süreçlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Beğeninin değerin ve güzelliğin insan duygularındaki yansımalarını merkeze alan bir disiplin olarak estetik insanın kendisini çevresini ve dünyayı estetik açıdan özümsemesini çözümlemesini ve değerlendirmesini içeren bir açılım içinde etik (iyi) lojik (doğru) ve pragmatik (yararlı) biçimlendirme süreçlerini de karakterize etmektedir. Estetiğin sanat ve sanat dışı olgular ile olan ilintisini sanat tarihsel süreçler içinde incelemek amacında olan bu ders kişinin estetik gelişimine de katkı sunmaktadır.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- Moissej Kagan ESTETİK VE SANAT NOTLARI (çev. Aziz Çalışlar) Karakalem Kitabevi İzmir 2008.
- İsmail Tunalı ESTETİK Remzi Kitabevi İstanbul 1989.
-
Benedetto Croce ESTETİK (ifade bilimi ve Genel Linguistik Olarak) Remzi Kitabevi İstanbul 1989.
GSF 206 Çağdaş Sanat Estetiği 202 ECTS 3
Primitif ve klasik dönemlerden modern sanatın sonlarına kadar genel estetik teorilerin ve geleneksel estetik bağlamların irdelendiği bir estetik disiplin anlayışının giderek dönüştüğü bir çağdaş sanat ve kültür çevresi içinde bu dönüşümün irdelenmesi söz konusudur. Özellikle 1950’lerden sonraki kültür ve sanat gelişimi ile paralel postmodern bir estetik yaygınlaşmanın incelenmesi. Çağdaş sanat estetiğinin klasik estetik argümantasyonunun dışında daha parçalı ve çoklu niteliklerinin araştırılması. Meta estetik anti-estetik tüketim estetiği veri estetiği kitch estetiği ve benzer yeni estetik türlerin incelenmesi.
Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar: - Bradford P. Keeney Aesthetics of Change Guilford Press New York 1983.
- Edt. Kathleen Stock-Katherine Thomson-Jones New Waves in Aesthetics Pallgrave Macmillan New York 2008.
- Herbert Grabes Making Strange-Beauty Sublimity and the (Post)modern Third Aesthetic Rodopi Amsterdam-New York 2008.
-
Paul Mattick Art in Its Time Routledge London-New York 2003.
GSF 301 Sanat Ontolojisi 202 ECTS 3
Sanat ontolojisi dersi sanatın ve dolayısıyla sanat eserinin varlık sebeplerini araştırmak amacındadır. Sanat sanatçı sanat eseri ve izleyici arasındaki sanatsal ilginin estetik kriterler ve biçimsel özellikler ile bağı araştırılmaktadır. Sanat eserinin varlığı algılama ve alımlama süreçleri sanat eserinin varlık tabakaları sanatsal üretim süreçleri detaylı incelenmektedir.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- İsmail Tunalı SANAT ONTOLOJİSİ Sosyal Yayınlar İstanbul 1995.
- Matthew Kieran-Dominic Mcler Lopes KNOWING ART Springer verlag Netherlands 2004.
- Arthur Efland Art and Cognition Teacher College Press New York –London 2002.
-
GSF 303 Sanat Sosyolojisi 202 ECTS 4
Tarihsel dönemlerde yer alan çeşitli sanat etkinliklerini hareketlerini ve yapıtlarını sanat ve toplum ilişkilerini sanat yapıtının üretildiği tarihsel kültürel sosyolojik ve toplumsal koşullarla onların ideolojileri arasındaki bağıntıları araştırarak her tarihsel döneme özgü süreçleri dikakte alarak çözümleyici ve anlamlandırıcı yaklaşımlarla incelemeyi konu edinir.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Ders Kitapları:
- Sanat Sosyolojisine Giriş M. Sıtkı ERİNÇ Ütopya Yayınevi Ankara 2009.
- Sanat Sosyolojisi Kuram ve Uygulama Ömer Naci SOYKAN Dönence Yayınları İstanbul 2009.
-
Sanat Sosyolojisi Mahmut TEZCAN Anı Yayıncılık Ankara 2011.
- Ömer Naci Soykan Sanat Sosyolojisi Kuram ve Uygulama Dönence Yayınları İstanbul 2009.
-
Ali Akay Sanatın Sosyolojik Gözü Bağlam Yayınları İstanbul 1999.
RES 307 Batı Resim Sanatı 202 ECTS 4
Sanatın görsel tarihinin resim sanatı örneklerinin çağlara dönemlere akımlara ve anlayışlara göre taksonomik incelemesinin gerçekleştirilmesi. Dünya sanatında resim sanatının yerinin belirlenmesi sanat tarihinin başyapıtlarının incelenmesi sanatta temsil tasarım ve uzlaşımın klasik natüralistik modern dönemlere müfredatta işlenmesi.Teorik bir ders olup bir vize sınavı final ve bütünleme sınavı ile ölçüm yapılmaktadır.
Kaynaklar:
- İlkay Karatepe ASKER RESSAMLAR Askeri Müze Harbiye İstanbul Türkiye İstanbul-2002.
- E.H. Gombrich SANATIN ÖYKÜSÜ (Çev. Bedrettin Cömert) Remzi Kitabevi İstanbul 1986.
- Norbert Lynton MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ